Nights of Cosmo

En Havalı Profili Hazırlayın

Bu işin de matematiği var!

YAZAR: Gözde Yel
miakievy | Getty Images
Getty Images

Potansiyel partnerlerimizle dolu olan çevrimiçi flört uygulamalarının bir "sonsuzluk havuzu" olduğu doğru. Peki kendinizi o havuzda hayal edin. Havalı görünüyor musunuz? Atmosfere ne kadar uygunsunuz? En önemlisi, ne kadar iyi yüzüyorsunuz?

Tamam, hepimiz zekadan, bilgi birikiminden etkileniriz ama kabul edelim ki sağa kaydırmak istediğimiz kişiden önce özgeçmişini istemiyoruz. Dış görünüş, fotoğrafta kendimizi nasıl gösterdiğimiz, uygulamalardaki kaderimizi belirliyor. Eh, durum böyleyken fotoğrafların önemini gözardı etmek yanlış olur. Ne de olsa bu bir görsel katalog!

Hangi profiller en çok ilgi çekiyor?

KADINLAR

• Selfie'lerin epey gideri var, özellikle biraz da yukarıdan çekilirse!
• Kamerayla göz teması önemli, hatta flörtöz bakışlar daha da önemli!
• Dümdüz gülümsenen fotoğraflar ilgi çekmiyor, burası LinkedIn değil sonuçta!
• Seyahatte yada dağ tırmanışı, kano yapmak, paraşüt, doğa yürüyüşü yaparken
ya da resim, seramik gibi bir hobinizle uğraşırken çekilen fotoğraflar etkili.
• Evde oturup fotoğraf kasmak ne kadar cool görünebilir ki?

 

ERKEKLER

• Kameraya değil, uzaklara bakanlar sağa daha çok kaydırılıyor. Sonuçta poz vermeyen erkek her zaman daha havalıdır!
• Hayvanlı fotoğraflara hemen düşülüyor! Eminim pek çoğumuz, parkta bir erkeğin köpeğini sevmişizdir.
• Kaslı fotoğraflar ilgi çekiyor. İlgi çekiyor dediysek, spor salonunda ya da aynada poz kasın demiyoruz...
• İlginç aktivite yaparken çekilen fotoğraflar beğeniliyor. Hayır, evde PlayStation oynamak sayılmıyor, mesela bu aralar kürek çekmek moda...

 

Dekolteli fotoğraflarımız daha fazla mesaj alıyor, doğru! AMA ilginç bir aktivite yaparken fotoğrafı olanlarla daha uzun sohbet ediliyor, hem de yüzleri görünmese bile!

Psikolog Judith Zackson: "Ağırlıklı olarak fiziksel özelliklere odaklanan bir profil, yüzeyselliğe ya da derin duygusal bağlar kuramamaya işaret ediyor olabilir."

İlk mesaj gerilimi

Match'leştiniz, asıl gerilim şimdi başlıyor. İlk mesajda ne yazılacak, nasıl bir cevap gelecek, sohbet akacak mı?

• Uzun olmayan ilk mesajlar daha çok yanıt alıyor: 40 - 60 karakter arası ideal!
• Üstüne fazla kafa yorulan mesajlara pek yanıt gelmiyor, iki dakikadan fazla düşünmeyin, "overthink" etmeyin!
• Kişisel detay önemli. “Selam, n’aber” mesajları MSN döneminde kaldı arkadaşlar! Fotoğraftaki bir dataya ya da detaya atıflı mesaj, sohbeti daha çabuk derinleştirir.

Sohbet tıkandı, ne yapacağım?

Hiç tanımadığınız bir insanla sohbeti devam ettirmek ve ortak noktalarınızı keşfetmek elbette kolay değil. İlk mesaj kaygısı bitti ama sohbet tıkandı mı, işte 5 tavsiye:

• Kedi insanı mısın, köpek insanı mı, neden?
• Başka bir ülkede sıfırdan hayat kurmak sence nasıl bir tecrübe, bunu ister miydin?
• Keyifsiz bir gün geçirdiğinde kendini mutlu etmek için ne yaparsın?
• Senin için ideal tatil anlayışı ne? Lüks bir otelde kalmak mı, doğayla iç içe olup koyları gezdiğin bir çadır tatili mi?
• Birlikte akşam yemeği yemek istediğin üç ünlü kişi kim olurdu?

Red flag’ler: Bunlar varsa sola kaydırın!

Fiziksel görüntüyü çok öne çıkaran fotoğraflar: İlk izlenim için dış görünüş elbette önemli etken, ama profilde bunun sergilendiği çok fazla fotoğraf, tek ilgi alanının bu olduğuna dair bir kırmızı bayrak olabilir!
Saldırgan veya sert dil: Profilde ya da mesajlaşmadaki agresif/aşırı talepkar dil; kontrolcü bir kişiliğe, gerçekçi olmayan beklentilere işaret ediyor olabilir.
Detaysız profiller: Birinin kendisini nasıl gösterdiği kadar, nasıl göstermediği de önemli! Ayrıntıdan yoksun profiller, kişinin süreci ciddiye almadığı ya da sakladığı bir şeyler olduğunu söylüyor olabilir.
Çelişkili bilgiler: Kişinin profilinde yer alan tutarsız bilgiler, öz farkındalığının eksik olduğundan, yalan söylediğine kadar geniş bir yelpazeye uzanabilir!
Kaçamak cevaplar: Buluşma ya da kendileri hakkında sorduğunuz sorulara kaçamak cevap vermeleri, zaten bir ilişkide oldukları ya da gerçek bir iletişim için ciddi olmadıkları anlamına gelebilir!

Online dating kullanan kişilerin yüzde 80’i boyları, kiloları, yaşları hakkında yalan söylüyor. (Wisconsin-Madison Üniversitesi ve Cornell Üniversitesi araştırması)

ABD’de 10 yetişkinden üçü bir flört uygulaması kullandı. (Pew Research Center’ın araştırması)

Y kuşağının yüzde 80’i, Z kuşağının yüzde 79’u, flört uygulamalarında sürekli yeni insanlarla tanışmaktan, fırsatları kaçırmaktan ve yalanlardan yoruldu. (Forbes araştırması)

ABD’de flört uygulaması kullananların yüzde 35’i, ek özellikler için ödeme yapıyor.

Flört uygulamasıyla tanışan kişilerin yüzde 70’i, romantik ilişkiyi buldu. (OnePoll ve Forbes Health, ABD)

image0.jpeg
Gözde Yel
Yazar
2019’da Bahçeşehir Üniversitesi İletişim Fakültesi’ni bitirdi. Daha kepini atmadan T24 gazetesinde çalışmaya başladı. Hâlâ devam ettiği T24’ün yanında farklı platformlarda da yazılar yazıyor, haberler yapıyor. İnsanı odağa alan haber hikâyeleri yazmayı seviyor. Bir de çok tatlı bir köpeği var!
Devamını okumak için tıklayın